Blogi yrityksen markkinointikanavana & 6 vinkkiä menestyvän blogin rakentamiseen

Matkabloggaaja töissä

Pienyrittäjälle some on usein edullisin ja tehokkain markkinointikanava, ainakin mediamainontaan verrattuna.
Pelkästään somekanavien varaan jättäytyminen on kuitenkin iso riski. 

  • Somessa olet algoritmien armoilla.
  • Teet markkinointiasi alustoiden omilla työkaluilla, jotka rajoittavat luovuuttasi määritellen esimerkiksi kuinka paljon tekstiä kuvassa saa olla
  • Somekanavat määrittelevät myös mitä teksti tai mitä kuva saa sisältää ja tekevät joskus kummallisia johtopäätöksiä sisällön luonteesta.
  • Somepäivityksen elinkaari on erittäin lyhyt, maksimissaan muutamia päiviä, joskus vain tunteja.
  • Pahimmillaan tilisi kaapataan tai suljetaan kokonaan.
  • Sosiaalinen media on edelleen kätevä markkinointialusta, mutta ainoana kanavana se toimii huonosti.
    Perustamalla yrityksellesi oman blogin, pidät lankoja huomattavasti paremmin omissa käsissäsi.

Onko bloggaamisen aloittaminen jo myöhäistä?

Blogeja on tuhansia ja taas tuhansia ja niitä syntyy lisää kuin sieniä sateella.
Siitä huolimatta – tai jopa sen vuoksi bloggaaminen on entistäkin tärkeämpää.

Viime vuosikymmenellä yritys ei ollut uskottava, jos sillä ei ollut kotisivuja.
Tänä päivänä staattiset, harvoin päivittyvät sivut toimivat lähinnä käyntikorttina, joilta etsitään vain ne hukassa olevat yhteystiedot.
Sivuilla ei vierailla, ellei siellä ole kiinnostavaa ja uudistuvaa sisältöä.
Hakukoneetkin arvostavat päivittyvää sisältöä.

Blogin kirjoittaminen on paitsi kätevä tapa kertoa itsestään ja osaamisestaan, niin myös saada liikennettä yrityksen verkkosivuille.
Henkilökohtaisuus myy ja omaperäinen sisältö on keino erottautua kilpailijoista.

Blogin perustaminen saattaa kuulostaa työläältä.
Kyllä, hakukoneoptimointi on tärkeää ja tyylikkäät sivut laadukkaine kuvineen vetävät puoleensa.
Siltikin tärkeintä on erottautua kilpailijoista. Omaperäinen sisältö on avain näkyvyyteen ja menestykseen.
Anna oman äänesi näkyä ja kuulua. Olemalla aito ja auttavainen pärjäät pitkälle.

6 vinkkiä menestyvän blogin rakentamiseen

1. Valitse aihe, joka on intohimosi – Näin motivaatiosi säilyy ja näkyy lukijalle
2. Oma persoona peliin – Anna oman äänesi kuulua ja kirjoita itsesi näköistä tekstiä
3. Tunnista kohderyhmäsi eli lukijasi/asiakkaasi ja kirjoita hänelle
4. Anna asiantuntemuksesi näkyä – Jaa osaamistasi ja vakuuta potentiaalinen asiakkaasi
5. Auta asiakastasi aidosti – Kirjoita hyödyllistä sisältöä, missä kerrot miten tuotteitasi käytetään
6. Kirjoita innostavaa sisältöä, joita muutkin haluavat jakaa – Saat lisää näkyvyyttä

Haluaisitko oppia lisää?
Tilaa tuoreet artikkelit suoraan sähköpostiisi!

Advertisement

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s